فرآیند تولید پوشاک عملی – مطالعه موردی

دسته بندی : بلاگ

[ad_1]

این کار پروژه با افزایش بهره وری و کیفیت در یک واحد تولید پوشاک از طریق یک مطالعه عملی انجام شده در بخش دوخت سروکار دارد.

پوشاک بانسوارا

Banswara Garments در دامان و سورات قرار دارد. واحدهای پوشاک در تولید شلوار، ژاکت و جلیقه تخصص دارند. این باعث می شود که منسوجات کامل Banswara به صورت عمودی عرضه شود. تیم آنها شما را از ایده پردازی پارچه به محصول نهایی آماده برای پوشیدن در کمترین زمان ممکن می رساند.

ظرفیت ها

جریان فرآیند صنعت

ظرفیت نصب شده برای حدود 345000 جفت شلوار و 37500 کت در ماه می باشد. تمام تمرکز کارخانه بر تولید شلوار و کت هایی است که قادر به مطابقت با بالاترین استانداردهای کار، کیفیت و ظاهر باشند.

امکانات

این کارخانه ها مجهز به ماشین آلات کامل هستند تا بتوانند شلوار و کاپشن را با بهترین کیفیت تولید کنند. آنها تمام سفارشات و کارهای مربوط به مواد خود را بر روی نرم افزار ERP VISUAL GEMS انجام می دهند. آنها تمام علامت گذاری و درجه بندی خود را بر روی یک سیستم CAD از Rich Peace انجام می دهند. خط خیاطی در درجه اول از ماشین های جوکی تشکیل شده است. دستگاه های جوش اتوماتیک از Durkopp Adler وجود دارد. ماشین‌های پرده برش از Union Special، ماشین‌های دکمه سوراخ چشمی از Reece و ماشین‌های حلقه کور از Maier. پرس کاملاً از Roton D است که شامل ساق پا، روپوش و پرس درز جانبی می شود

گستره محصول

Banswara Garments در تولید ژاکت تخصص دارد. آنها در حال ساخت ژاکت های درجه یک با تمام Fusible هستند که در ساخت کاپشن مورد نیاز است. جذاب ترین قیمت ها، جدیدترین تابلوها و بهترین کیفیت امتیاز آنهاست. محصولات یک کلاس مخصوص به خود هستند. وقتی صحبت از کیفیت و راحتی به میان می آید، می توان آنها را با بهترین های دنیا مقایسه کرد. آنها با سبک های نوآورانه، جایگاه برجسته ای در بازار داخلی و بین المللی دارند:

  • شلوار مردانه (رسمی، غیر رسمی)
  • شلوار زنانه (رسمی، غیر رسمی)
  • لباس راحتی بچه گانه
  • ژاکت

بخش برنامه ریزی

بخش برنامه ریزی هر سبکی را برای اجرای سفارش در محدوده زمانی برنامه ریزی می کند. بدون چارچوب زمانی، پوشاک نمی تواند دوام بیاورد، بنابراین صنعت هر کاری را با برنامه ریزی دنبال می کند. هر سفارش دارای یک تاریخ تحویل است و بخش برنامه تولید بر اساس تاریخ تحویل برنامه تولید را دنبال می کند. آن‌ها می‌دانند که چه زمانی پارچه و تزئینات داخلی در کارخانه انجام می‌شود. اساساً، برخی از پارچه‌ها و تزئینات از فروشندگان محلی می‌آیند. بنابراین، آنها هر دو گزینه را بر اساس تاریخ تحویل برنامه ریزی می کنند. بنابراین بخش برنامه ریزی تولید برخی از وظایف مهم را در ادامه دنبال می کند.

فرآیند عملیاتی استاندارد
  1. برنامه ریزی ظرفیت.
  2. زمان و عمل (TNA)
  3. جلسه PP
  4. تخصیص سفارش.
  5. تخصیص نیروی انسانی و M/C.
  6. اجرای هر کاری.
  7. برنامه ریزی مواد و پیگیری داخلی.
  8. ملاقات تحویل.

برنامه ریزی ظرفیت

واحد برنامه ریزی تولید، ظرفیت تولید یک کارخانه را به دلیل تعیین ظرفیت نیاز به سفارش یا عدم سفارش می سازد. اگر ظرفیت سفارش در تمام طول سال پر باشد، سفارش ظرفیت را تحویل نمی‌گیرید زیرا برای سفارش ظرفیت اضافی بیش از هزینه لازم است. از طرف دیگر، اگر سفارش ظرفیت تکمیل نشده باشد، سفارشات بیشتری برای تکمیل ظرفیت بگیرید، در غیر این صورت کارخانه با تامین مالی بازنده خواهد بود. بخش برنامه ریزی تولید، سفارش ظرفیت پیش بینی شده را به بازرگانان و مدیریت اطلاع می دهد تا آنها بتوانند جهت سفارش به خریدار اطلاع دهند.

زمان و عمل

بخش برنامه ریزی از هر سبکی طبق برنامه پیروی می کند. هر سفارش چارچوب زمانی خاص خود را دارد و زمان تحویل را برآورده می کند. هر سبکی از توسعه محصول تا حمل و نقل پیروی می کند. این یک وظیفه شغلی برای بخش برنامه ریزی است در غیر این صورت آنها نمی توانند تحویل را طبق برنامه برنامه ریزی شده انجام دهند. بخش برنامه ریزی اقدامات بسیار سبکی را برای پیگیری در تقویم زمانی و اقدام انجام می دهد.

تاریخ 10 ژوئن 15 جولای 20 جولای 1-4 اوت 5-7 اوت 8-21 اوت 22-24 اوت 25-29 اوت 30 اوت
عمل سفارش دریافت شد، تریم سفارش داد، پارچه سفارش داد پارچه و تزئینات داخلی PP بازرسی پارچه برش دادن دوخت مطبوعات و بسته بندی آخرین بررسی تحویل

جدول 2.2- زمان و عمل

برنامه ریزی

بخش برنامه‌ریزی تولید زمانی تصمیم می‌گیرد که یک سبک در راستای آن باشد. طبق برنامه، پارچه‌ها و تزئینات را با بخش فروشگاه و بخش بازرگانی انجام می‌دهند. اگر هر آیتمی را به موقع در خانه دریافت کنید، می توانند وارد خط شوند. از طرف دیگر، اگر پارچه و تزئینات را به موقع تهیه نکنید، می توانند برای کاهش هزینه، طرح خط را تغییر دهند.

جلسه PP

بخش برنامه‌ریزی تولید، وضعیت پارچه و تزئینات با سبک خاص با بخش فروشگاه و بازرگانی. اگر هر مورد و تایید انجام شود، آنها با تمام بخش های مرتبط مانند تجارت، تولید، فروشگاه، برش، تکمیل، کیفیت و نماینده خریدار همکاری می کنند تا درک روشنی از یک سبک خاص برای تولید ایجاد کنند. قبل از جلسه PP، آنها همه تأییدیه، فایل تولید، کارت اصلاح و مجموعه اندازه آماده را بررسی می کنند.

تخصیص سفارش

بخش برنامه ریزی تخصیص خط را برای هر سبک انجام می دهد. هنگامی که هر گونه سفارش از خریدار دریافت می کنند، آنها طرح خط تخصیص. بدون طرح خط، یک سفارش نمی تواند به راحتی برای تولید اجرا شود. بنابراین تخصیص سفارش برای بخش برنامه ریزی بسیار مهم است.

تخصیص نیروی انسانی و ماشین آلات

بخش برنامه ریزی تولید تصمیم می گیرد که چه تعداد اپراتور برای یک سبک خاص برای خروجی نیاز دارند. آنها یک طرح خط تصمیم را برای یک سبک خاص در نظر می گیرند. و همچنین تصمیم بگیرید که چه تعداد ماشین برای راه اندازی خط نیاز دارند. سپس تصمیمات موثری برای بهره وری برای یک سبک خاص می گیرند.

برنامه ریزی مواد و داخلی

بخش برنامه ریزی، پارچه و تزئینات را با بخش فروشگاه و بازرگانی پیگیری می کند تا آنها بتوانند از قبل برای تاریخ برنامه ریزی خط موثر برنامه ریزی کنند.

تاریخ تحویل

بخش برنامه ریزی تولید از تاریخ تحویل پوشاک پیروی می کند. اگر تحویل به موقع لباس ها را حفظ نکنید، برنامه ریزی بازنده و سقوط شرکت خواهد بود. بنابراین، هر سبکی برای پاسخگویی به تحویل لباس ها حفظ می شود. بنابراین، آنها می توانند تصمیمات موثری برای تحویل پوشاک بگیرند.

  • برنامه ریزی از 6 ماه قبل انجام می شود.
  • فروشنده یا برای جمع آوری سفارش ها به کار میدانی می رود یا سفارش به طور خودکار توسط خریدار داده می شود.
  • برنامه ریزی در فرآیند معکوس انجام می شود.
صفحات ( 1 از 6 ):
1
23
6بعد “

[ad_2]