انقلاب در صنعت نساجی – مدرسه نساجی

دسته بندی : بلاگ

[ad_1]

امروزه صنعت نساجی یکی از مهمترین صنایع دنیاست. بیش از 17 میلیون تن از لباس های فروخته شده در آمریکا توسط آن تولید می شود.

این صنعت 70 میلیارد دلاری سالانه چندین میلیون دلار به کشورهای دیگر صادر می کند بیش از 529000 کارگر استخدام می کند. قبل از انقلاب صنعتی، بسیاری از مردم برای تولید در مقیاس کوچک خود در داخل یا خارج از کشور به کار بافندگی دستی مشغول بودند.

با این حال، در طول قرن 18، انگلستان نیاز زیادی به لباس های نخی داشت که منجر به افزایش کارخانه ها در سراسر جهان شد. اختراعات جدید نیز به این رشد کمک کرد. چندین راه وجود دارد که انقلاب صنعتی صنعت نساجی را تغییر داد.

اولاً، تقسیم کار جدیدی در ریسندگی و بافندگی وجود داشت. در گذشته، قبل از اتخاذ سیستم کارخانه، افراد زیادی به ریسندگی و بافندگی مشغول بودند.

این کار برای اجرا نیاز به مهارت داشت. با این تقسیم، هر فرد فقط یک کار را انجام می داد که به آنها اجازه می داد با زمان و حرکات خود کارآمدتر شوند. ثانیاً، آنها زمان تولید را به شدت کوتاه کردند، زیرا ماشین‌ها می‌توانستند بسیار سریع‌تر از آنچه انسان به تنهایی کار می‌کند، تولید کند، تقریباً 10 دقیقه در روز برای کارگران سریع در مقایسه با تمام روز برای دیگران در هنگام کار با ماشین‌های بافندگی.

ثالثاً، ماشین آلات بهبود یافته ای وجود داشت که امکان انتقال برق را به دور از رودخانه ها یا نهرها فراهم می کرد، برخلاف زمانی که آسیاب های با نیروی آب توسط ماشین های دستی در خانه ها یا روستاها استفاده می شد، بنابراین تولید را به کارخانه ها گسترش داد که امکان حمل و نقل پنبه را آسان تر می کرد. .

صنایعی که تحت تاثیر انقلاب صنعتی قرار گرفتند؟

صنعت نساجی یکی از اولین صنایعی است که تأثیر انقلاب صنعتی را احساس کرد. در حدود سال 1760، تنها دو یا سه کارخانه در منچستر وجود داشت، اما پس از چند دهه، این تعداد به طور تصاعدی افزایش یافت.

تا سال 1835، حدود 1000 کارخانه پنبه در انگلستان و اسکاتلند در مجموع وجود داشت، در حالی که دستگاه بافندگی شاتل پرنده جان کی در بیشتر آنها استفاده می شد. این کارخانه‌ها به بیرون راندن صنعت‌گران از خانه‌ها و کارگاه‌هایی که قرن‌ها پیش در آنجا به کار می‌رفتند، کمک کردند.

سیستم داخلی به سرعت شروع به ناپدید شدن کرد زیرا تولید کارخانه بسیار کارآمدتر از خانواده ای بود که برای یک هدف خانگی با هم کار می کردند. اختراعات جدید همچنین منجر به پیدایش کارخانه های ماشین سازی شد که در آن از موتورهای بخار و توربین های آبی استفاده می شد.

تغییراتی که صنعت نساجی را متحول کرد

عکس کای پیلگر از Pexels

عوامل متعددی صنعت نساجی را در طول انقلاب صنعتی تغییر داد. اولاً، تقسیم کار جدیدی در ریسندگی و بافندگی برای افزایش کارایی و زمان تولید وجود داشت.

در مرحله بعد، ماشین‌ها این امکان را فراهم کردند که برق به دور از رودخانه‌ها یا نهرها انجام شود، بر خلاف سابق که آسیاب‌های با نیروی آب بیشتر به وسیله ماشین‌های بافنده در خانه‌ها یا روستاها استفاده می‌شدند، بنابراین تولید را به کارخانه‌ها گسترش دادند که امکان حمل و نقل پنبه را آسان‌تر می‌کرد. علاوه بر این، ماشین‌آلات بهبود یافته‌ای وجود داشت که امکان انقلاب‌های سریع‌تر را فراهم می‌کرد و هر قطعه ساختارهای پیچیده‌تری نسبت به گذشته ایجاد می‌کرد. همچنین مهم است که توجه داشته باشیم که با فناوری بهتر، کالاهای جدیدی مانند پارچه های چاپ شده به وجود آمدند که در قرن نوزدهم به طور فزاینده ای محبوب شدند.

اختراعاتی که صنعت نساجی را متحول کرد

انقلاب صنعتی یکی از عوامل اصلی دگرگونی صنعت نساجی بود. ماشین‌های جدیدی ایجاد کرد که باعث می‌شد کارهای بیشتری در زمان کوتاه‌تری با کارگران کمتر انجام شود، بنابراین تولید پارچه به سرعت افزایش یافت. در زیر سه مورد از اختراعات برتر و هیجان انگیزی که باعث تحول قابل توجهی در صنعت نساجی شدند، مورد بحث قرار می گیرد:

  • جین پنبه ای: پنبه پاک کردن دانه از الیاف پنبه را آسان‌تر می‌کرد و این امر باعث می‌شد که پنبه به منبع محبوبی از الیاف تبدیل شود. این را فقط می توان با انقلاب در دانشگاهیان مقایسه کرد که امروزه سازمان هایی مانند آن وجود دارد انشا ماما که می تواند به شما در نوشتن مقاله کمک کند و اطمینان حاصل کند که بهترین مقاله ها را برای افزایش شانس موفقیت در مدرسه و در آینده تولید می کنید.
  • جنی چرخان: جنی ریسندگی امکان تولید نخ بیشتری را بدون کارگران بیشتر فراهم کرد، بنابراین تولید پارچه به سرعت افزایش یافت.
  • دستگاه های چاپ: ماشین‌های چاپ منجر به افزایش پارچه‌های چاپی شد زیرا به‌راحتی می‌توان آن‌ها را به‌سرعت روی ماشین‌ها تکثیر کرد، نه اینکه با دست روی بوم انجام شود. آنها همچنین بسیار ارزان‌تر از محصولات قبلی بودند که به فروش سریع‌تر و آسان‌تر آنها کمک کرد.

نقش تولید نساجی در انقلاب صنعتی

تولید نساجی نقش مهمی در انقلاب صنعتی ایفا کرد. تولید و افزایش پارچه به سرعت افزایش یافت، زیرا از بافندگی دستی به کارخانه و ماشین آلات تبدیل شد، که باعث شد زمان بیشتری صرف کارهای دیگر شود، بنابراین تولید به سرعت افزایش یافت.

نه تنها مردم بیشتر از قبل پارچه می ساختند، بلکه کارخانه های نساجی بزرگ نیز در انگلستان، اسکاتلند و ایالات متحده شروع به کار کردند که هزاران شغل در کارخانه ها ایجاد کردند. در اینجا اطلاعات جالبی وجود دارد که ممکن است بخواهید در این مورد بدانید.

  • کارخانه‌ها شروع به تولید پارچه‌های بیشتری نسبت به پارچه‌های دستی کردند، زیرا ماشین‌ها می‌توانستند سریع‌تر و کارآمدتر کار کنند.
  • افزایش تولید باعث شد بسیاری از کارگران در سیستم داخلی شغل خود را از دست بدهند، اما مشاغل جدید در کارخانه ها فراهم شد.
  • برای بسیاری از مردم ارزان‌تر بود زیرا افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت‌های بهتری را به همراه داشت.

صنعت نساجی چگونه توسعه یافت

در طول دوره گذار از قرن 18 به قرن 19، توسعه سریع فن آوری ها و روش های جدید وجود داشت که صنعت نساجی را تغییر داد. استفاده گسترده از ماشین آلات در کارخانه ها افزایش تصاعدی تولید را ممکن کرد.

این ساختمان‌های آجری بزرگ به‌سبک کارخانه‌ای به سرعت بسیار محبوب شدند، زیرا مردم از بافندگی‌های دستی در خانه یا مشاغل به این ماشین‌های جدید روی آوردند، که زمان تولید را بیش از هفتاد برابر سریع‌تر از آنچه که برخی صنعت‌گران می‌توانستند انجام دهند، افزایش داد. این منجر به تغییرات بسیار بیشتری شد، مانند افزایش دستمزدها به دلیل وجود مشاغل بیشتر و بهبود استانداردهای زندگی از طریق بهبود شرایط کاری، زیرا کارگران به طور تمام وقت با مرخصی در روزهای یکشنبه و تعطیلات استخدام می شدند.

و ما در اینجا به کمک مقاله نویسی اشاره کردیم. اگر در مورد خدمات مقاله نویسی می شنوید یا می خواهید از خدمات یک مقاله نویس استفاده کنید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، این پیوند را دنبال کنید.

در آستانه نزدیک شدن

صنعت نساجی ابتدا در طول انقلاب صنعتی با تقسیم کار جدید، کاهش تولید داخلی و بهبود ماشین آلات تغییر کرد. سپس با ماشین‌های چاپ و روش‌های جدید، صنعت نساجی با سرعت بیشتری به یک سیستم کارخانه‌ای تبدیل شد و امکان پیشرفت آن به دنیای مدرن امروزی را فراهم کرد. شلوار فلامنت یکی از پوشاک های محبوب مشتریان برای پوشش و استفاده اسان می باشد.